Verzenden & retourneren
Verzenden
Bezorgen via PostNL in Nederland, België en Duitsland
Als je voor meer dan 50 euro bestelt, dan is de bezorging gratis. Bestel je voor minder dan 50 euro, dan draag je 4,95 bij in de bezorgkosten.
Jouw bestelling wordt eigenlijk altijd verzonden met PostNL. Behalve bij grote bestellingen, dan met eigen bezorgdienst. Mocht dit het geval zijn dan word je van tevoren ingelicht en wordt er een afspraak gemaakt voor de bezorging. U ontvangt dan geen track and trace code maar wel een tijdsvak voor de bezorging. Mocht u dan niet thuis zijn, wordt er een nieuwe afspraak gemaakt.
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld wordt dezelfde dag verzonden. Leveringen vinden plaats van dinsdag t/m zaterdag (met uitzondering van zon- en feestdagen). Zodra wij alle pakketten hebben aangeboden bij PostNL ontvang je een e-mail met daarin een Track and Trace code zodat je jouw pakket kunt volgen.
Mocht je niet thuis zijn als er geleverd wordt, kan het dat PostNL het levert bij de buren en dit meldt middels een briefje in de brievenbus. Als dit niet mogelijk is brengt PostNL jouw bestelling naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt en kun je de volgende werkdag na 15:00 jouw bestelling daar afhalen.
Afhalen daar waar jou dat het beste uitkomt.
Als je een bestelling plaatst op onze webshops dan kun je bij het afrekenproces aangeven wanneer en waar je zelf het pakketje bij jou in de buurt wilt ophalen. Je selecteert de optie PostNL servicepunt of een van onze winkels in de buurt. Vervolgens kun je de locatiekiezer openen zodat je in jouw eigen woonplaats een afhaalpunt kunt selecteren. Dat kan een PostNL-locatie zijn maar bijvoorbeeld ook één van onze winkels bij jou in de buurt.
Retourneren
Na ontvangst van je bestelling kun je binnen 30 dagen van je koop afzien. Dit is de zogeheten afkoelingsperiode. Wil je een product retourneren? Doe dan het volgende:
- Controleer of het product compleet, ongebruikt en niet beschadigd is.
- Voldoet de bestelling aan de retourvoorwaarden.
- Stuur het product bij voorkeur onder vermelding van het factuurnummer en een ingevuld retourformulier aan ons terug. Het retourformulier kun je hier downloaden en op je computer invullen, opslaan en doormailen.
- Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Veel gestelde vragen over verzenden en retourneren
Als je voor meer dan 50 euro bestelt, dan is de bezorging gratis. Bestel je voor minder dan 50 euro, dan draag je 4,95 bij in de bezorgkosten.
Er zijn twee type producten waarop wettelijk geen retourrecht zit. Dit zijn:
- Verf speciaal op kleur gemaakt voor jou.
Als je zelf een kleurnummer hebt gekozen via de kleurenkiezer bij jouw bestelling, dan is de verf speciaal voor jou op kleur gemaakt. Dit kun je ook herkennen aan een sticker die op het blik is geplakt waar het kleurnummer op staat vermeld. Twijfel je of iets retour mag? Neem dan contact met ons op.
- Decoratief behang.
Behang wordt bij leverancier geproduceerd in batches. Er kan minimale verschillen zitten tussen de verschillende batches. Hierdoor mag decoratief behang niet worden geretourneerd.
Wil je wat spullen terug sturen van je bestelling? Dat is uiteraard geen probleem. Nadat alle artikelen zijn geleverd, heb je 30 dagen de tijd om artikelen terug te sturen naar ons.
Retouradres
Decoprof Retour
Griendweg 45
3295 KV
's Gravendeel
Kijk voor vragen over ons verzend- en retourbeleid bij de FAQ’s of neem contact met ons op door ons te bellen op 085-3037813 of te e-mailen naar [email protected].